Project Description
Diagnosi i Pla d’Acció per la Transició Agroecològica del Bages
Elaboració d’una Diagnosi i Pla d’Acció Agroecològic del Bages impulsada . impulsada pel Consell Comarcal del Bages, amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona i la col·laboració dels ajuntaments Artés, Manresa, Navàs, Sant Fruitós Bages i Sant Joan de Vilatorrada. Aquesta iniciativa té com a objectiu enfortir la sostenibilitat econòmica, social i ambiental del sector alimentari de la comarca, promovent l’economia local i potenciant un model alimentari més territorialitzat, resilient i sobirà.
El Pla, que parteix d’una diagnosi de la comarca en clau de transició agroecològica, aposta per la transformació del sistema alimentari local, posant en valor el potencial de la producció agroalimentària de proximitat i fomentant una mirada agroecològica com a eina per garantir un model més just, sostenible i sa. També s’ha elaborat una carta alimentària que, com a document polític i estratègic vinculat a la Diagnosi i Pla d’Acció per a la Transició Agroecològica del Bages mostra la voluntat i corresponsabilitat de les entitats del territori per fer un pas ferm per situar l’alimentació i el món rural al centre de les polítiques de futur conjuntament amb tots els actors del territori.
Amb aquesta estratègia, es vol donar suport a la pagesia, impulsar circuits curts de comercialització i promoure polítiques públiques que afavoreixin la transició cap a un sistema alimentari més equilibrat i arrelat al territori.
Social Contact